Knijper - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Luuk Sales - WaarBenJij.nu Knijper - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Luuk Sales - WaarBenJij.nu

Knijper

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

22 Januari 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Knijper

Ik ben al een paar dagen in Siem Reap. Tot nu toe heb ik nog niet veel zinnigste gedaan.
Als er geen haast bij is dan ga ik al snel in de relaxmodus.
Op zich niets mis mee maar er gebeurt weinig spannends.
Dagelijks heb ik 1 full body massage en in de avond een uitgebreide voetmassage. Heerlijk.
Omdat ik hier een paar jaar geleden ook al was, heb ik veel rondgewandeld om alle veranderingen die deze stad heeft ondergaan maar eens op een rijtje te zetten.
Graag zou ik een lijst hiervan willen maken maar helaas is er niet veel veranderd.
Op alle markten kan je nog steeds de spullen kopen die er jaren geleden ook al waren. Wat wel populair is geworden zijn de hoofdtelefoons van beats by dr. Dré.
Ook dit heb ik niet nodig.
Helaas zijn ook de minder goede dingen hier niet uit het straatbeeld verdwenen. Vervelende tuktuk chauffeurs, mototaxi's en kinderprostitutie worden mij nog dagelijks aangeboden. Gelukkig ben ik er in de loop der jaren behoorlijk immuun voor geworden. Nog steeds veel bedelende mensen zonder benen en/of armen op straat. Een land wat nog bezaait is met niet ontplofte bommen en de miljoenen landmijnen veroorzaakt tot op de dag van vandaag haar slachtoffers. Ook dit is Cambodja.
Gelukkig zit "the blue pumpkin" nog op haar oude vertrouwde plek. Hier kan je de lekkerste taartjes van heet Zuidoost Azië eten.
Tuurlijk zit ik hier elke dag op het terras.

Dames opgepast:
Ik heb hier in Siem Reap een cursus en een masterclass Khmer massage gevolgd. Een zeer intensieve training waarbij het hele lichaam aan bod is gekomen. Over deze massagetechniek zijn er géén boeken geschreven. Ik heb dus alles in de praktijk moeten leren. Ik heb mijn eigen (notitie)-boekje maar geschreven.

Voor morgen heb ik een tuktuk chauffeur geregeld die mij de hele dag op sleeptouw zal nemen om één van de zeven wereldwonderen, Ankor Wat te bezoeken. Naast het in een tuktuk zitten is er ook behoorlijk wat loopwerk voor nodig om een glimp op te kunnen vangen. Het is immens groot. Ik zal eerst de meest belangrijke tempels gaan bezoeken. Ik denk dat ik nu weer andere dingen ga zien als dat ik de vorige keer heb gezien.
Ik heb er zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mazzelpik 2.0

The first one.

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2014

Einde

27 Januari 2014

Ankor

22 Januari 2014

Knijper

19 Januari 2014

In de overgang

17 Januari 2014

Mooi was die tijd
Luuk

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 5917

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 09 Juli 2015

The fourth of July

02 Januari 2014 - 29 Januari 2014

Mazzelpik 2.0

Landen bezocht: