Nieuwelingen - Reisverslag uit Ban Ta Klang, Thailand van Luuk Sales - WaarBenJij.nu Nieuwelingen - Reisverslag uit Ban Ta Klang, Thailand van Luuk Sales - WaarBenJij.nu

Nieuwelingen

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

13 Januari 2014 | Thailand, Ban Ta Klang

nieuwelingen

Maandag ochtend heb ik mezelf een full body massage gegund. De dame die mij heeft gemasseerd was een klein Thais vrouwtje. Tering wat is zij sterk. Op zich is een Thaise massage heel ontspannen maar ik denk dat de massagevrouw een doel voor zich zelf had gesteld. Net zo lang op één plek blijven drukken totdat het zeer doet. En ze heeft op een hoop plekken gedrukt. 20 blauwe plekken en 200 Baht lichter ben ik huiswaarts gekeerd. Achteraf ben ik er wel van opgeknapt. Misschien ga ik deze week nog een keer.
Ook zijn vandaag de nieuwe vrijwilligers gearriveerd. Ook dit keer een gevarieerde groep mensen.
Twee verzorgers in een dierentuin en één dierenarts maakt het al gauw interessant.
Net als vorige week heeft de sjamaan ons ritueel verwelkomd. Deze ceremonie duurt ongeveer 1 uur. Dit betrekkend 1 uur stilzitten en naar een soort van Thais gezongen gezang luisteren. Ik heb het idee dat ik na dit ritueel weer naar de massagedame moet. Als laatste komen alle mahouts een wit touwtje om je pols binden. Elke mahout 1 touwtje. Al snel hangt er een hele kluwe wol om mijn pols die ik minimaal drie dagen om moet houden. Als ik ze eerder doorknip zou dit respectloos zijn. Drie dagen met een half schaap om je pols is géén pretje. Je kan je wel voorstellen wat er gebeurt als dit nat wordt.
Net als vorige week hebben we een tour met uitleg gehad over wat het Surin-project inhoudt.
Een bezoek aan de poeppapierfabriek hoort daar ook bij. Ja, van olifantenpoep kan je papier maken. Hier heb ik een notitieboekje gekocht. Deze gaat heel bijzonder worden.
Wat deze week gaat brengen weet ik nog niet. Ik laat het wel op me af komen.




In Thailand is het nu winter.
10 Thaise bath is € 0,22
Mahout is een olifantenverzorger.
Het water in draait beneden de evenaar niet de andere kant op als je de stop uit de gootsteen trekt. (Zelf getest op Bali)
11 mahouts en hun olifanten hebben zich er vrijwillig bij het Surin-project aangesloten.
Een olifant eet ongeveer 100 kilo per dag.
Als er een inwoner van het dorp overlijd, wordt dat drie dagen gevierd. Niet het overlijden maar het leven van deze persoon wordt natuurlijk gevierd. Drie dagen karaoke, en vuurwerk.
Toiletpapier wordt niet weggespoeld maar gaat in het daarvoor bestemde mandje welke wekelijks door de gastvrouw wordt geleegd.
Het toilet hier kan je niet doortrekken. Overblijfselen van de spijsvertering moet je zelf met behulp van een bakje water, wegspoelen.
Het dorp waar ik ben heet Baan Tha Klang.
Links rijden is af en toe best spannend. Zeker als niet iedereen hier het verschil tussen links en rechts weet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Ta Klang

Mazzelpik 2.0

The first one.

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2014

Einde

27 Januari 2014

Ankor

22 Januari 2014

Knijper

19 Januari 2014

In de overgang

17 Januari 2014

Mooi was die tijd
Luuk

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5915

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 09 Juli 2015

The fourth of July

02 Januari 2014 - 29 Januari 2014

Mazzelpik 2.0

Landen bezocht: