Meet and eat - Reisverslag uit Ban Ta Klang, Thailand van Luuk Sales - WaarBenJij.nu Meet and eat - Reisverslag uit Ban Ta Klang, Thailand van Luuk Sales - WaarBenJij.nu

Meet and eat

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

06 Januari 2014 | Thailand, Ban Ta Klang

meet and eat

Om 05:45 zat ik in de taxi richting het busstation Mochit. Hier ontmoeten alle vrijwilligers elkaar om vervolgens af te reizen naar Surin. We moesten verzamelen bij de Dunkin Donuts. Nu is het inmiddels tijd om te ontbijten. Dit is niet goed voor de lijn kan ik je vertellen. 1 tip, eet nooit een donut met chocolade als je in gesprek bent met iemand. Wat een puinhoop.

Het gezelschap is deze week opgebouwd uit 2 heren en 8 vrouwen van het andere geslacht. Duitsland, Engeland en Amerika.
Ik heb mij voorgenomen om meer naar het innerlijk van de mensen te kijken. Dat is in deze een heel goede beslissing want er zijn personen in deze groep die zijn niet om aan te zien.
Het idee achter het op zo'n vroeg tijdstip te verzamelen, is om voor de ochtendspits de stad te hebben verlaten. Het is in heel Thailand een stuk drukker rond deze periode i.v.m. Oud en nieuw. Ook het Chinese nieuwjaars staat om de hoek.
Om 06:45 wast de groep compleet en we konden vertrekken naar wij dachten. Oocha, onze begeleider vertelde ons dat de bus om 08:30 zou vertrekken.
Hier een knap staaltje Thaise logica. Om 09:00 vertrok de bus richting Surin.

In de loop der jaren zijn alle bussen vernieuwd. De meest mooie exemplaren heb ik voorbij zien komen. Alleen de bus waarin ik zat was nog een verouderde model. Ach geeft niet. De rit duurt toch maar 7 uur.
We hadden een zeer jonge stewardess die om 09:30 flesjes water en pinda's uitdeelde. Ja, ook alle bussen hier hebben een stewardess aan boord. Toen rond 12:00 de binnentemperatuur op een comfortabele 27 graden zat, werd de lunch uitgedeeld. Rijst, kip en groente. Een verfrissingsdoekje en een pakje lauwwarme sojamelk later, reden we het busstation van Surin binnen. Hier werden we overgeladen in een soort van vrachtwagen. Nadat we op de markt eten voor de olifanten hadden gekocht begonnen we aan de laatste 1,5 uur.
Aangekomen op het "kamp" kregen we onze slaapplaatsen toegewezen. Een houten hutje op palen, een met stro gevulde matras en een klamboe. Een douche zonder stromend water. Een grote ton tot de rand toe gevuld met water en een bak om het te koude water over je heen te gooien. Net geen Mandarin hotel maar toch.
Na een korte introductie zijn we aan het diner begonnen. Uiteraard weer top. Alles vers.
Ik had nooit verwacht dat ik om 20:30 in bed zou liggen. Toch is het dit keer het geval. Ik vind het niet erg.
Elke dag om 07:00 ontbijt.

  • 16 Januari 2014 - 18:56

    Joyce:

    Hey Luuk, erg leuk om je verhalen te lezen!..
    Maarre... Vrouwen van het andere geslacht?!.. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet... Whaha...

    Have fun!.. Joyce



  • 16 Januari 2014 - 20:41

    Pascal:

    Hahaha, dat is even 'back to basic'. Heerlijk om te lezen!
    Enjoy!

    P.s. Kun je mijn e-mailadres toevoegen aan je verzendlijst zodat we hem krijgen als je het verslag plaatst?(ik zie je verslagen steeds pas veel later).

  • 17 Januari 2014 - 10:44

    Wendy:

    Ha Mazzelpik, goed te horen dat je het zo naar je zin hebt. Joyce ik vroeg me het zelfde af, vrouwen van het andere geslacht? Ach in Thailand kan je dan allemaal verwachten ;)

    Maak je wel tijd vrij om te schrijven? Willen over je reisavonturen lezen.

    Enjoy!


    @Pascal, ja kunt jezelf heel makkelijk toevoegen op de maillijst via: Blijf op de hoogte, meld je aan voor de mailinglijst.

  • 21 Januari 2014 - 04:20

    Luuk:

    Vrouwen van het andere geslacht. Even checken of iedereen wel scherp is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Ta Klang

Mazzelpik 2.0

The first one.

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2014

Einde

27 Januari 2014

Ankor

22 Januari 2014

Knijper

19 Januari 2014

In de overgang

17 Januari 2014

Mooi was die tijd
Luuk

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 5901

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 09 Juli 2015

The fourth of July

02 Januari 2014 - 29 Januari 2014

Mazzelpik 2.0

Landen bezocht: